Отже, ви на шляху вивчення мови. А невід’ємна складова цього шляху – вивчення слів. Звісно, ви можете скористатися однією милою теорією, котра промовляє: достатньо вивчити певну кількість «найголовніших» слів і – voilà – мову підкорено. Уявіть такий само експеримент з рідною мовою. Зможете відібрати ці «головні слова»? Ну, до цього лише залишиться додати, що і граматика не важлива, бо «і так зрозуміють». Вибір, звісно, за вами, але…
Думаю, багато хто спершу запитає себе: «А який же, все таки, у мене словниковий запас?». Щоб відповісти на це питання та вмотивуватись до подальшої роботи, пройдіть один з тестів та тверезо оцініть вже наявні знання.Визначившись із своїми слабкими сторонами, а в питанні зі словниковим запасом це – поле незоране, починаємо діяти.
Думаю, багато хто спершу запитає себе: «А який же, все таки, у мене словниковий запас?». Щоб відповісти на це питання та вмотивуватись до подальшої роботи, пройдіть один з тестів та тверезо оцініть вже наявні знання.Визначившись із своїми слабкими сторонами, а в питанні зі словниковим запасом це – поле незоране, починаємо діяти.
1) Переказ тексту
Так, багатьом переказування здається нудним, або і того більше – пустою тратою часу. Дуже даремно. Бо переказуючи текст, ми розширюємо як пасивний, так і активний словниковий запас. Також слід зазначити, що переказування добре підходить для поповнення знань дієслів і дієслівних конструкцій.
Що переказувати?
Беручи до уваги сказане вище, доцільно обирати текст, в якому описується послідовність дій, конкретні події, тобто описи оточення/ зовнішності і т.д. – не наш варіант.
Текст не має бути великим і не має бути занадто складним – кількість нових слів не повинна бути захмарною. Ідеально – 10 слів / фраз / конструкцій.
Текст не має бути великим і не має бути занадто складним – кількість нових слів не повинна бути захмарною. Ідеально – 10 слів / фраз / конструкцій.
Як переказувати?
Тут є свої нюанси: по-перше, треба впевнитись, що ви розумієте текст повністю, по-друге, переказуючи старайтесь максимально наблизитись до тексту, приділяйте особливу увагу новим словам. Впоравшись, порівняйте переказ з оригіналом, підкресліть невикористані слова. Нові слова треба завчити. Після переказування це завдання стане в рази легшим!
Приклад тексту для переказу (pre-intermediate):
Several years ago I took a flight from Hong Kong to London. When we were halfway between Hong Kong and Bangkok one of the engines burst into flames. The plane dropped suddenly for what felt like a long time. The captain shouted to the passengers and crew, “We’re going back to Hong Kong! We’re going back to Hong Kong!” Even the flight attendants looked frightened. There was silence on the plane.
We flew back to Hong Kong. This was many years ago when the airport was built in the city and the runway stretched into the sea. There were fire engines and ambulances along the sides of the runway. We landed safely, and the airline put us into a hotel for the night. The next day they put us on a flight with a different airline.
We flew back to Hong Kong. This was many years ago when the airport was built in the city and the runway stretched into the sea. There were fire engines and ambulances along the sides of the runway. We landed safely, and the airline put us into a hotel for the night. The next day they put us on a flight with a different airline.
http://www.tesolzone.com/short-stories-for-esl.html – більше текстів;
http://www.eslfast.com/eslread/ – короткі тексти з аудіо.
http://www.eslfast.com/eslread/ – короткі тексти з аудіо.
2) Читання (слід сказати: Його Величність).
Тут все теж не так просто, як може здатись. Почнемо з того, що можна обрати стратегію читання.
Читання «про себе» без виписування слів допоможе у розширенні словникового запасу тим, хто вже вільно читає довгі тексти англійською (можливо і адаптовані). Тут працює контекст і розуміння значення нових слів через нього. Зрозумівши слово з контексту і побачивши його в тексті декілька разів, ви обов’язково його запам’ятає. Однак, якщо не використаєте його на практиці, воно відкладеться лише як пасивний запас.
Якщо наша мета – якомога більше нових слів, та ще й в активному запасі, з текстом треба попрацювати детально:
Якщо наша мета – якомога більше нових слів, та ще й в активному запасі, з текстом треба попрацювати детально:
1. читаємо, виписуємо нові слова;
2. перекладаємо [нижчі рівні] / шукаємо визначення або відомі синоніми до нових слів (для цього шукайте «English-English dictionary», як, наприклад, цей: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/read. Варіант з визначенням і синонімами кращий, адже постійний переклад блокує прогрес у набутті навичок говоріння і слухання. Чому? Тому що ми постійно хочемо перекладати і не даємо новій мові ввійти у підсвідомість, не даємо їй шансів працювати як рідна – вільно.
3. ОБОВ’ЯЗКОВО перечитуємо текст вголос!
Звісно, художню літературу читати таким чином буде не те що не зручно, а й злочинно =) Виняток – окремі абзаци з описами, от як цей: “From the corner of the divan of Persian saddle-bags on which he was lying, smoking, as was his custom, innumerable cigarettes, Lord Henry Wotton could just catch the gleam of the honey-sweet and honey-coloured blossoms of a laburnum, whose tremulous branches seemed hardly able to bear the burden of a beauty so flamelike as theirs; and now and then the fantastic shadows of birds in flight flitted across the long tussore-silk curtains that were stretched in front of the huge window, producing a kind of momentary Japanese effect, and making him think of those pallid, jade-faced painters of Tokyo who, through the medium of an art that is necessarily immobile, seek to convey the sense of swiftness and motion. The sullen murmur of the bees shouldering their way through the long unmown grass, or circling with monotonous insistence round the dusty gilt horns of the straggling woodbine, seemed to make the stillness more oppressive. The dim roar of London was like the bourdon note of a distant organ.” [Oscar Wilde “The Picture of Dorian Gray”]
Найкращий варіант – різноманітні статті.
3) Завчання слів
В цьому питанні на перший план виходить старий-добрий рукописний словничок. Особисто я раджу своїм студентам заводити гарний, але невеличкий блокнотик, який завжди можна мати при собі та відкривати за нагоди. Які можуть бути нагоди? Подорож у транспорті, очікування у черзі чи просто перерва. Маєте хвильку – відкрийте блокнот і пробіжіть поглядом по новим словам. Зробивши так пару разів на день, навіть без зазубрювання, ви зрозумієте, що вже запам’ятали слова. Після того, як зустрінете їх у якомусь тексті (друкованому або усному), зрозумієте, що слова вивчені.
Хороші новини! Чим частіше ви будете працювати з блокнотом, чим більше і систематичніше вивчатимете слова, тим скоріше станете їх запам’ятовувати. Так, це реально працює! На 4 курсі університету ваша вірна служниця за 20 хвилин (їдучи з навчання у маршрутці) легко вивчала список слів з трьох сторінок фомату А4.Дуже гарно, якщо серед ваших друзів або родичів є хтось, хто допоможе вам перевірити набуті знання – просто надаючи вам слова для перекладу. Якщо нікого такого нема, оберіть один із способів самостійної перевірки:
розміщуйте слова у 2 колонках і закривайте одну з них;
Хороші новини! Чим частіше ви будете працювати з блокнотом, чим більше і систематичніше вивчатимете слова, тим скоріше станете їх запам’ятовувати. Так, це реально працює! На 4 курсі університету ваша вірна служниця за 20 хвилин (їдучи з навчання у маршрутці) легко вивчала список слів з трьох сторінок фомату А4.Дуже гарно, якщо серед ваших друзів або родичів є хтось, хто допоможе вам перевірити набуті знання – просто надаючи вам слова для перекладу. Якщо нікого такого нема, оберіть один із способів самостійної перевірки:
розміщуйте слова у 2 колонках і закривайте одну з них;
пишіть слова на картках – переклад і оригінал з 2 сторін;
запишіть список на диктофон (з інтервалами) – прослуховуйте і перекладайте вголос або подумки. Цей метод не є найкращим, адже є ризик запам’ятати слова просто по порядку (як то трапляється з числами чи днями тижня).
4) Ще дещо
Якщо ви зайнята людина і виділити час на читання чи переказування дуже проблематично, має сенс використання якогось із додатків типу «слово дня». До прикладу: dictionary.reference.com – зайдіть на сайт та клікніть «Get the word of the day Email» або підпишіться на сторінку Грін Форест в Instagram з рубрикою Word of the Day – www.instagram.com/english_vocabulary/.
Make it fun! Маєте друзів, котрі вивчають англійську? Перетворіть вивчення слів у розвагу – грайте в «Боггл» (складання слів із наявних у вас букв за обмежений період часу), «Скраббл» (або «Ерудит»), «Слова».
5) І, нарешті
Як вже було зазначено, виводити слова із «пасиву» в «актив» можна лише використовуючи їх, або, що ще краще, навчаючи когось: «А знаєш як англійською…?» І нехай це не дуже цікаво співрозмовнику, ви свою справу зробили!
Ну а я, здається, свою.
До слова, autodidact [ˌɔːtəu’daɪdækt] – a person who has learned something without a teacher, a self-taught person.
Матеріал взято з Green Forest.
Немає коментарів :
Дописати коментар